Descarcă aplicația: orange sport Live TV Orange Sport: 1 2 3 4
You are here:

FOTO | Abilităţile cicliştilor, testate puternic la Carpathian MTB Epic

FOTO | Abilităţile cicliştilor, testate puternic la Carpathian MTB Epicgalerie foto

Ciclism

Comentarii

După un Prolog rapid şi tehnic, ce le-a setat ordinea la Start, prima etapă a Carpathian MTB Epic 2018, le-a testat din plin îndemânarea cicliştilor şi rezistenţa. Participanţii, deopotrivă Elite şi amatori, au avut de parcurs astăzi 60 de kilometri pe coastele sălbatice şi dure ale Carpaţilor Meridionali, cu o diferenţă de nivel de 2,700 metri. Traseul de maraton a combinat single trails 50%, drumuri forestiere şi poteci de munte 40% şi o porţiune redusă de asfalt.

Ruta a avut atât urcări anevoioase, cât şi coborâri rapide şi a atins următoarele puncte importante: plecare din Cheile Grădiştei - Fundata către Valea Cheii - Curmătura Fiarelor – Vârful Bucşa - Şaua Strunguliţa - Padina - Drumul Hoţilor – Vârful şi Refugiul Bătrâna - Drumul Grănicerului - Şaua Strunga - Poiana Guţanu şi s-a încheiat la Cheile Grădiştei - Fundata.

Participanţii, printre care numeroşi ciclişti de top mondial şi european, au fost uimiţi de frumuseţea traseelor şi de zonele abia atinse de picior de om. La finalul primei etape, considerată grea însă totuşi rapidă, au cucerit crestele Carpaţilor riderii care s-au evidenţiat încă de la Prolog, la categoria Elite Men: Peeter Pruus (Estonia) a câştigat la o diferenţă incredibil de mică în faţa lui Marek Rauchfuss (Cehia) şi a lui Adel Filip (Cehia), fiind aproximativ 35 secunde între aceşti primi rideri.

“Nu mă aşteptam la aşa o cursă, a fost de necrezut! O cursă grea şi abruptă. Sunt mulţumit de rezultat! De asemenea, am avut câteva probleme, am căzut o dată, iar la al doilea punct de alimentare nu mi-am luat apă, pentru că am venit rapid şi am ratat punctul de alimentare. Cursa a fost cu adevărat spectaculoasă”, a comentat campionul naţional al Estoniei, Peeter Pruus.

Cehii au apelat la strategia de a pedala împreună, asigurându-şi celelalte locuri de pe podium, metodă abordată anul trecut şi de slovacii care au câştigat prima ediţie a Carpathian MTB Epic.

“După start nu m-am simţit foarte bine şi eram pe locul 10. Prima oră a fost foarte intense pentru mine, deoarece a fost numai urcare. Apoi am început să mă simt din ce în ce mai bine, pentru că m-am hidratat continuu. Am pedalat împreuna cu prietenul meu, Filip Adel, am colaborat, ne-am motivat şi am mers din ce în ce mai repede către Finiş”, a mărturisit Marek Rauchfuss.

Colegul său s-a declarant şi el foarte încântat de cursă dar şi uimit de provocările întâlnite: “Urcarea a fost nebunească şi foarte abruptă. A fost de cinci ori mai dificil decât mă aşteptam. Din păcate, am făcut pană şi a trebuit să mă opresc la cel de-al doilea punct de hidratare. Înainte, eram pe locul doi. Sunt un ciclist de cross-country, aşa că a fost destul de provocator pentru mine. Dar mă simt minunat aici, România este o ţară frumoasă, totul e super, iar oamenii sunt foarte calzi şi primitori”.

Marele favorit al aceste competiţii pe etape, begialnul Frans Claes, liderul mondial al momentului în competiţiile de maraton acreditate UCI, a sosit al 4-lea şi va fi nevoit să tragă tare în zilele urmatoare pentru a recupera ecartul de peste 2 minute, la care este acum, în clasamentul general al Carpathian MTB Epic.

“Cursa a fost foarte dură şi a trebuit sa fiu atent să nu pedalez foarte repede la coborâre, pentru că pe porţiuni se aflau obstacole, precum pietre sau găuri. Am fost puţin precaut, deoarece nu am văzut niciodată un teren atât de dur. Este chiar sălbatic, dar am vrut aceste condiţii extreme, de aceea iubesc ciclismul montan!”, a apreciat Frans Claes.

O mare surpriză o reprezintă masivul suedez, Gustav Eric Larsson, ajuns pe locul 5, după o carieră reuşită în ciclismul de şosea. Este important de spus că nordicul are la activ 2 medalii de argint la ciclism în Campionatele Europene din 2008 şi Campionatul Mondial din 2009.

În schimb, în cursa fetelor, nicio surpriză. Marea favorită, vedeta elveţiană Ariane Lüthi, care are în palmares 5 titluri de campioană la celebra competiţie multi-etapă Absa Cape Epic, a câştigat cu câteva minute bune în faţa celei de a doua clasate Jovana Crnogorac (Serbia). Acest, avantaj îi dă cu siguranţă ceva linişte în etapa de sâmbătă.

“Este o cursă foarte frumoasă, foarte, foarte tehnică şi foarte grea! Am avut de mers şi împins la bicicletă destul pe traseu, mai ales spre vârfurile munţilor. Deci, a fost foarte dură, dar absolut frumoasă! E o cursă de mountain bike adevărat[. Aş compara acest concurs cu Swiss Epic. Doar că acela este ceva mai blând, cu drumuri mai line pe traseu. Aici e destul de sălbatică ruta şi deci mai dură decât cea de la Swiss Epic“, a declarat Ariane Lüthi.

Cea de a doua clasată a tras puternic mai ales în prima parte a etapei.

“A fost o cursă foarte grea! Mă gândeam că pedalez şi sunt concentrate şi nu pot nici măcar să mă uit în jur la perisaje. Îmi simţeam pulsul în nas! Am avut părţi de împins bicicleta, iar distanţa şi diferenţa de nivel, urcarea la mare altitudine îţi testează mult limitele. Locaţia este însă superbă şi mulţi nu ştiu de ea pentru că este ascunsă, dar văd că e populară pe plan local. Organizarea este de top, iar traseele foarte bine marcate!“, a povestit Jovana Crnogorac (Serbia).

Lejla Tanović, de trei ori campioană balcanică la MTB, a ocupat locul trei pe podium. Ciclista, originară din Bosnia şi Herţegovina, a spus: “Sunt foarte mulţumită, mai ales dupa prologul de ieri, unde am ieşit pe locul 5. Am salvat ceva energie pentru ziua de azi. A fost o cursă foarte tehnică şi provocatoare. Peisajele de pe traseu au fost incredibile şi sunt foarte fericită că evenimentul este organizat într-un loc atât de frumos! E un loc cu adevărat special, care trebuie promovat. Pentru ciclism montan această locaţie este un rai şi mă bucur că am venit aici. Totul este comparabil cu o competiţie de nivel mondial, de la organizare până la atmosferă”.

Primii dintre românii ajunşi la Finişul primei etape a Carpathian MTB Epic 2018 sunt Raul Sînza (Carcover Racing Team - MS Tina Focus) pe locul 8, urmat la câteva secunde de Arpad Kelemen (Nomad Merida CST), pe locul 9, şi Bogdan Duca (VeeTire), clasat pe locul 15.

Sâmbătă, 18 August, urmează a doua etapă considerată de-a dreptul pantagruelică, cu peste 3,500 m diferenţă de nivel pe traseul lung de 60 km. Aceasta va stabili în proporţie de 90% ordinea în clasamentul general, fiind descrisă de specialişti ca o etapă în care slăbiciunile concurenţilor nu mai pot fi mascate.

Cea de a 2-a ediţie a Carpathian MTB Epic, cea mai importantă competiţie de ciclism montan multi-etapă din Sud-Estul Europei, acreditată de Uniunii Cicliste Internaţionale (UCI), la categoria S2, are la start participanţi din 25 de ţări şi se desfăşoară în perioada 16-19 August 2018 la complexul Cheile Grădiştei - Fundata şi în zona Carpaţilor Meridionali. Evenimentul organizat de MPG România oferă cicliştilor două opţiuni de a concura: 4-day EPIC, cursă de 4 zile pentru profesionişti şi amatori în care, în total, pedalează 180 km şi urcă 8,500 m; 1-day Challenge, concurs de o zi în care participanţii au de parcurs 40 de km şi de urcat 1,500 m.

În urma Carpathian MTB Epic 2018, cicliştii profesionişti au ocazia să câştige 80 de puncte UCI, care îi ajută în cursa de calificare pentru Jocurile Olimpice din 2020.

Rezultatele pot fi verificate pe pagina oficială a evenimentului: www.carpathianmtb.ro/ro. Pasionaţii de ciclism pot urmări transmisiile Live şi ştirile despre a doua ediţie a concusului românesc multi-etapă pe pe canalul oficial Youtube al Carpathian MTB Epic - click aici, dar şi pe pagina Facebook oficială: www.facebook.com/carpathianepic/.

Galerie foto

Afla mai multe despre: mtb epiccarpathian mtbcursaciclism