Descarcă aplicația: orange sport Live TV Orange Sport: 1 2 3 4
You are here:

Probleme şi la stadionul Rapid? Când ar putea începe lucrările de demolare. Constructorii ar putea intra în criză de timp

Probleme şi la stadionul Rapid? Când ar putea începe lucrările de demolare. Constructorii ar putea intra în criză de timp
Comentarii

Constantin Schumacher susţine că a primti asigurări că Rapid va juca turul Ligii a 3-a pe stadionul din Giuleşti, ceea ce înseamnă că demolarea arenei nu va începe mai devreme de finalul lunii noiembrie.

EURO 2020 se apropie cu paşi repezi şi, până acum, n-au fost făcuţi prea mulţi paşi concreţi. Metroul spre aeroport este de domeniul fantasticului, însă nu stăm foarte bine nici la infrastructura sportivă. România trebuie să asigure în Bucureşti patru baze de antrenament echipelor care vor veni să joace la EURO 2020. Însă lucrările de reconstrucţie n-au început la niciuna dintre ele.

Chiar dacă UEFA nu a cerut stadioane noi, ci baze de pregătire, autorităţile de la Bucureşti au considerat că ne putem folosi de această ocazie pentru a reconstrui stadioanele Steaua, Dinamo, Rapid şi Arcul de Triumf. Dar lucrurile se mişcă într-un ritm de melc.

Miercuri, Constantin Schumacher a declarat că sunt şanse foarte mari ca Rapid să joace în Giuleşti meciurile din turul Ligii a 3-a: ”Da, am înţeles că turul îl vom juca pe Giuleşti”, a spus antrenorul Academiei Rapid. Asta ar însemna că lucrările de demolare ar urma să înceapă cel mai devreme la finalul lunii noiembrie. Practic, constructorii ar avea la dispoziţie aproximativ un an pentru a ridica un stadion de 14.000 de locuri.



Potrivit datelor de pe site-ul Companiei Naţionalei de Investiţii, până acum nici măcar n-a fost desemnată firma care va reconstrui arena:

”-Capacitatea stadionului, conform HG 208/2018, va fi de 14.000 de spectatori.
-A fost avizat Studiul de fezabilitate prin HG nr. 208/2018.
-În urma publicării în SEAP (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub) a anunţului de participare CN1000299/09.05.2018 pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru Stadionul Giuleşti, în data de 30.05.2018 a avut loc deschiderea ofertelor depuse, astfel că la această dată procedura se află în etapa de evaluare”, se arată în comunicatul CNI.

Cum stau lucrările la celelalte trei stadioane:

Stadionul Steaua

-Capacitatea stadionului, conform HG 85/2018, va fi de 30.500 de spectatori.
-A fost avizat Studiul de fezabilitate prin HG. 85/7.03.2018. În urma publicarii anuntului de participare nr. 183812/23.03.2018, în data de 10.05.2018 a avut loc deschiderea ofertelor depuse. In data de 18.07.2018 a fost incheiat contractul cu asocierea declarata castigatoare. Valoarea contractului este de 210.067.331 lei fără TVA, cote şi taxe.
-Valoarea, conform studiului fezabilitate, este de 301,77 de milioane de lei inclusiv TVA

Stadionul Arcul de Triumf

-Capacitatea stadionului, conform HG 85/2018, va fi de 8.100 de spectatori.
-A fost avizat Studiul de fezabilitate prin HG. 85/7.03.2018. În urma publicării anuntului de participare nr. 183811/23.03.2018, în data de 10.05.2018 a avut loc deschiderea ofertelor depuse. In data de 25.07.2018 a fost semnat contractul cu asocierea declarata castigatoare. Valoarea contractului este de 78.655.931,11 lei fără TVA, cote şi taxe.
-Valoarea, conform studiului de fezabilitate, este de 126,41 de milioane de lei inclusiv TVA

Stadionul Dinamo

-Conform temei de proiectare transmisa de beneficiar, capacitatea noului stadion va fi de 18.000 de locuri.
-A fost demarata procedura de achizitie publica pentru contractarea serviciilor de proiectare pentru studiile de prefezabilitate si fezabilitate, care a avut deschiderea ofertelor pe data de 11.05.2018. La data de 18.07.2018 a fost semnat contractul privind intocmirea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate la obiectivului de investitii “Stadion Nou pentru Clubul Sportiv Dinamo Bucuresti”


”Cele mai mari atribuţii în acest sens le au Primăria Capitalei - care are un grup de lucru intern al lor, foarte bine pregătit şi lucrurile merg într-un ritm foarte alert acolo, CNI - în ceea ce priveşte cele patru stadioane. La Ministerul Transportului mai sunt nişte atribuţii. Deja s-au semnat studii de fezabilitate, contracte de execuţie, de demolare. Adică fiecare instituţie, deja... am intrat pe un circuit normal, pe un fir normal. În urma acestor întalniri am ajuns la concluzia că nu există un risc real de a nu ne încadra în timp”, Ioana Bran, ministrul Tineretului şi Sportului.
 

Afla mai multe despre: stadion rapideuro 2020steauadinamoarcul de triumf 

viewscnt
Articole similare