Experiențe împreună.
You are here:

Cât efort şi ce sporturi pot face oamenii pe timp de pandemie COVID19 ? Sfaturi de la Roxana Mărăcineanu, ministrul sportului în Franţa

Cât efort şi ce sporturi pot face oamenii pe timp de pandemie COVID19 ? Sfaturi de la Roxana Mărăcineanu, ministrul sportului în Franţa

Sporturi

Comentarii

Pandemia de coronavirus îi determină pe oameni să rămână în casă pentru mult timp, ceea ce creşte riscul sedentarismului. Acesta la rândul său poate genera alte probleme medicale, pe care specialiştii le-au luat în calcul. Frica de coronavirus îndeamnă la izolare, dar asta nu înseamnă şi lipsă de mişcare. Este o idee pe care au întărit-o mai mulţi oficiali de rang înalt, dar şi sportivi sau antrenori.

În Franţa, spre exemplu, ministrul sportului, Roxana Mărăcineanu, a ieşit în mai multe rânduri şi le-a transmis oamenilor să nu uite să facă mişcare. Ca în România, şi în Franţa este un nivel de alertă care se defineşte printr-o păstrare a distanţei sociale. Ceea ce nu interzice oamenilor să facă sport, dar cu precauţie.

„A face sport la nivel individual la domiciliu, în preajma casei sau fără a participa la activităţi sportive în grup este posibil. Să stai acasă, cu atâtea alimente prin preajmă, instalat în canapea pentru mai multe zile, poate deveni o problemă”, a declarat Roxama Mărăcineanu, citată de publicaţia L Equipe.

„Oamenii trebuie să-şi mai dezmorţească picioarele, să mai meargă prin preajma locuinţei, dar să respecte indicaţiile de securitate, adică o oarecare distanţă, nu doar să rămână acasă cu familia. Se poate ieşi la o scurtă plimbare, chiar alergare, dar să nu se îndepărteze de casă pentru mult timp. Nu se pune însă problema ieşirilor cu bicicleta, a alergărilor lungi sau a meciurilor de fotbal. Se poate face sport, dar nu trebuie să punem în pericol oamenii de lângă noi sau să ne expunem”
, a detaliat fosta campioană mondială de nataţie Roxana Mărăcineanu.

Ministerul Sportului din Franţa a lansat o campanie de conştientizare în acest sens şi a recomandat ca în această perioadă copii să facă sport măcar o oră pe zi, iar adulţii cel puţin 30 de minute, dar să respecte indicaţiile de securitate.

viewscnt
Articole similare
Ești client de servicii mobile sau fixe la Telekom? Activează factura electronică pentru a o primi prin email. Astfel te protejezi pe tine, pe cei dragi și pe cei care-ți aduc factura! Află mai multe