Descarcă aplicația: orange sport Live TV Orange Sport: 1 2 3 4
You are here:

National Arena şi-ar putea schimba denumirea. Cât l-ar costa pe viitorul sponsor să ”boteze” cel mai mare stadion al ţării

National Arena şi-ar putea schimba denumirea. Cât l-ar costa pe viitorul sponsor să ”boteze” cel mai mare stadion al ţării

Diverse

Comentarii

National Arena şi-ar putea schimba denumirea, în urma unui proiect pentru care insistă consilierii USR din Consiliul General al Capitalei.

Arena Naţională a fost inaugurată în 2011 după o investiţie de aproximativ 234 de milioane de euro. Stadionul de 55.000 de locuri a fost însă tot timpul pe pierdere.

O soluţie pentru echilibrarea cheltuielilor a fost propusă în 2017 de consilierii USR din Consiliul General al Capitalei, pe care au reluat-o în 2021: vânzarea numelui.

Câţi bani ar trebui să plătească un sponsor pentru a da numele Arenei Naţionale

În cei aproape 11 ani de existenţă, National Arena nu a fost niciodată pe profit, în ciuda faptului că multă vreme n-a avut concurent în Bucureşti.

Aici s-au desfăşurat o serie de evenimente, însă ele au fost prea puţine pentru a aduce măcar pe zero costurile de întreţinere. De profit nici nu poate fi vorba.

O soluţie ar putea fi vânzarea numelui, după modelul de succes al marilor arene din Occident, scrie panorama.ro. Proiectul există deja din 2017 şi el a fost reluat în 2021.

Florin Covaci, unul dintre cei care au iniţiat acest proiect, a explicat pentru sursa citată cam câţi bani ar trebui să achite viitorul sponsor pentru a da numele Arenei Naţionale:

”Am analizat mai multe arene din Europa, iar un punct de plecare ar fi de 10 milioane de lei pe an. O astfel de sumă ar duce la echilibrarea bugetului, ar face sustenabilă Arena Naţională.

Unde ne-am încadra noi, scenariul ideal, ar fi 15-20 de milioane de lei. La o astfel de sumă am stinge toate cheltuielile, am face şi profit. Dar realist, suntem undeva la 10-15 milioane”, a explicat Florin Covaci pentru panorama.ro.

Acesta a mai spus că ar fi companii interesate să sponsorizeze numele National Arena, însă lucrurile au fost îngreunate de pandemie, care a dus la anularea mai multor evenimente cu public.

O altă problemă ar fi concurenţa pe care National Arena o are acum în Bucureşti. În Capitală au fost construite 3 noi stadioane - Steaua, Rapid şi Arcul de Triumf - astfel că numărul de evenimente de pe Arena Naţională se va reduce şi mai mult.

În plus, şi bătălia pentru un sponsor care să dea numele stadionului va fi mai intensă odată cu inaugurarea celor 3 stadioane.

Inaugurat în 2011, National Arena a mers doar în pierdere. În perioada 2011-2020, cel mai mare stadion din România a ”înghiţit” 20 de milioane de euro, în vreme ce încasările au fost doar de 6,5 milioane de euro.

Cele mai ridicat nivel al cheltuielilor a fost în 2020 - 4,75 milioane de euro - an în care au fost şi cele mai mici venituri - doar 378.000 de euro.

Cifrele pe 2021 sunt însă mult mai bune. Potrivit primarului Nicuşor Dan, administratorii stadionului au raportat venituri totale de 12 milioane de lei, jumătate din sumă provenind din organizarea meciurilor de la EURO 2020.

De asemenea, pe National Arena a fost organizat în toamnă campionatul mondial de DOTA 2, competiţie care a adus încă 500.000 de euro la veniturile stadionului.

Afla mai multe despre: national arena 

viewscnt
Articole similare